Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme selaimen päivittämistä uudempaan versioon.

Palvelualan tietoa, taitoa ja intohimoa

Matkan varrella Jaana Kovanen on kasvattanut vahvat juuret palveluliiketoiminnassa. Erilaiset ravintola-alan pestit, roolit ja koulutukset ovat koulineet Jaanasta erinomaisen palvelun sanansaattajan.

-          Tämä on se asia, jonka todellakin osaan. Olen ollut palvelualalla aina, niin tiskin takana kuin kehittämässä ja opettamassa. Kokonaisymmärrys palveluliiketoiminnasta on kaiken ydin: toiminnan ja henkilöstön kokonaisvaltaisen kehittämisen tuloksena liiketoiminta paranee ja asiakaskokemukset rikastuvat, Jaana Kovanen sanoo. – Henkilöstön parempi työkunto ja osaaminen johtavat parempaan asiakastyytyväisyyteen. Se puolestaan näkyy tuloksessa. Lyhyesti: parempaa bisnestä hyvällä palvelulla. Minun liekkini palaa sille, että saan viedä tätä asiaa eteenpäin tulevinakin vuosina, Kovanen summaa. 

 

 

Jaana Kovanen on ravintola- ja matkailualan moniosaaja, hyvinvointivalmentaja, kouluttaja ja opettaja. Hänellä on monen vuoden kokemus ja into vielä asiat käytäntöön muidenkin hyödyksi - positiivisella Vimmalla, ilon kautta. Hän on saanut tunnustusta työstään mm. Etelä-Savon ELY-keskuksen Hyvä kouluttaja -palkinnon muodossa. 

Vimma devotion tarjoaa työelämälähtöisiä täsmäratkaisuja etenkin ravintola- ja matkailualalle: parempaa tulosta paremmalla palvelulla, hyvinvointia, koulutusta ja konsultointia.

Lisätietoja: Jaana Kovanen, 050 337 0535, jaana.kovanen@vimmadevotion.fi, www.vimmadevotion.fi

”Visioni on olla se henkilö, joka tulee ensimmäisenä mieleen, kun puhutaan hyvän palvelun merkityksestä!”

Lisätty 16.09.2019

Ensimmäinen vuosi yrittäjänä on ollut Jaana Kovaselle upea ja vaihteleva kokemus. Yksi kantava asia on pysynyt kautta koko matkan: erinomainen palvelu on kunnia-asia ja kilpailuvaltti.

Jaana Kovasen Vimma devotion täyttää tasan vuoden 17.9.2019. Yritys tarjoaa työelämälähtöisiä täsmäratkaisuja palvelualoille koulutuksen, konsultoinnin ja hyvinvointipalveluiden muodossa. 

-          Jo vuoden verran olen toteuttanut unelmaani ja intohimoani palvelualan yrittäjänä. Yritykseni nimi Vimma devotion kuvastaa tapaani toimia. Olen aina täysillä mukana. Tuen henkilöstön työkuntoa, oppimista ja oivalluksia - kädestä pitäen, ilon kautta. Haluan sydämestäni auttaa yrittäjiä tuottamaan sykähdyttäviä palvelukokemuksia ja sen kautta tekemään parempaa liiketoimintaa. Vimma devotionin kautta olen saanut tehdä sitä täysipäiväisesti! Kovanen sanoo.

Jaana Kovanen on se tosielämän jyrkisukula, joka kutsutaan paikalle, kun ”tarttis tehdä jotain”. Vimma devotion on auttanut ravintola- ja matkailualan yrityksiä ylittämään viimeiset metrit, joilla erotetaan jyvät akanoista. Yrityksen, kuten ravintolan, kokonaistilanteen ja tuotteiden kartoituksen lisäksi on syytä käydä läpi itse palveluprosessi ja kehittää sitä eteenpäin. 

Palvelutilanteista pitää mennä vielä askel syvemmälle. Henkilöstö on yrityksen tärkein voimavara: se tiedetään, että hyvinvoiva tiimi jaksaa panostaa parempaan palveluun ja tehokkaaseen toimintaan, joka näkyy viivan alla.

-          Valitettavan harva yritys hahmottaa henkilöstön hyvinvoinnin merkityksen - työssä ja vapaalla - systemaattisena kokonaisuutena, Kovanen sanoo. – Kaikkein tärkeintä on kokonaisymmärrys.